Tilbageblik på 2017 - Kæresteferie til New York og Florida - www.rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2017

Året lakker hastigt mod enden, og om få dage hopper vi ind i et nyt år med nye forventninger, håb og drømme. I anledning af årsskiftet må jeg hellere skrive lidt om det oblikatoriske tilbageblik på året der gik.

For mit vedkommende har 2017 været et år med mange forandringer og drømme der gik i opfyldelse. Det har også været et hårdt år med meget sorg og hårde stunder. Der har været en del dødsfald og utallige operationer og sygdom i vores familier. Heldigvis kom vi helskindede igennem året trods modgang.

Vi har også haft mange fantastiske stunder i 2017 med rejser, udflugter, oplevelser, familiearrangementer og meget mere. Her er et lille resume af de største højdepunkter i 2017.

Kæresteferie til New York og Florida

I februar tog min kæreste og jeg på vores hidtil bedste rejse sammen. Vores rejse startede i New York, hvor vi havde tre overnatninger i storbyen. Tre overnatninger var selvfølgelig slet ikke nok, men vi fik da set det vigtigste.

Vi skal helt sikkert tilbage til New York igen en dag, for det var en fantastisk by! Efter at have set New York, fløj vi videre til Miami, hvorfra vi havde lejet en bil til vores 15-dages road trip i Florida.

Under vores road trip var vi både i Miami, Orlando, Clearwater, Key West og Everglades. Det var en fantastisk rejse med frie alligatorer, sumpområder, sjove forlystelsesparker, lækre sandstrande og masser af varme.

Renovering og flytning

Tilbage i april flyttede min kæreste og jeg ind i et lækkert lejehus som vi havde været med til at totalrenovere. Vi brugte stort set hver dag i 7 måneder på at renovere huset indendørs, og den 6. april stod det endelig færdigt. Det var en stor dag for os!

Tiden flyver afsted og vi har allerede snart boet her i 9 måneder. Flytningen har gjort det lidt sværere for os at rejse så meget, for vi har pludselig mange flere udgifter end tidligere. Det er nu alligevel det hele værd, at vi endelig flyttede sammen.

Vikar

I starten af juni startede jeg som vikar for flere forskellige vikarbureauer, og det er faktisk gået meget godt. Jeg frygtede at der ikke var nok arbejde, men det har heldigvis slet ikke været tilfældet.

Det er virkelig rart, at man selv kan bestemme, hvornår man vil arbejde og ikke være bundet til noget. Det er uden tvivl en kæmpe fordel, når jeg gerne vil rejse så meget som muligt.

Det er desværre også lidt risikabelt, for hvad hvis der pludselig ikke er nok vikariater til at dække ens udgifter? Jeg må dermed nødt til at tage en måned af gangen og satse lidt. Det er heldigvis gået meget godt indtil videre, så jeg håber at det fortsætter.

Charterrejse til Mallorca

I slutningen af juni tog min kæreste og jeg på en skøn ferie til Mallorca. Min kæreste havde givet mig en rejse i fødselsdagsgave og vi endte med at finde en billig afbudsrejse til Mallorca. Vi boede på et kæmpestort hotel i Alcudia, hvor vi slappede af og nød solen.

Under ferien fik vi set mange af Alcudias seværdigheder, shoppede og spiste lækkert mad. Vi lejede også en bil i to dage og drog ud på et road trip på Mallorca. Her fik vi set mange af øens spændende seværdigheder, den smukke natur, de dramatiske bjerge og fantastiske udsigtspunkter.

Opstart af rejsebloggen

Den 10. juli 2017 blev dagen, hvor jeg ændrede mit website til en rejseblog. Det krævede rigtig mange overvejelser. Ja, faktisk spekulerede jeg i flere uger, inden jeg tog den endelige beslutning.

Det er uden tvivl den bedste beslutning jeg har taget for Rejs dig lykkelig. Jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund! Det er virkelig fedt, at jeg kan dele mine egne rejseerfaringer og samtidig give inspiration til andre rejselystne danskere.

Rejsebloggen er blevet taget utroligt godt imod, og alle mine læsere har været en stor hjælp på vejen. Jeg er så glad for, at I vil læse med på Rejs dig lykkelig. Det er fantastisk at I kan bruge mine indlæg til noget.

Sommerhus ved Loddenhøj

I juli tog jeg i sommerhus med min kæreste, forældre, lillebror og hund. Vi boede i et hyggeligt lille sommerhus i nærheden af Loddenhøj Camping. Jeg må ærligt indrømme, at der ikke var særligt meget at lave i området, udover at gå ture i naturen.

Vi hyggede os heldigvis alligevel i hinandens selskab med masser af spil og afslapning. Vi tog også på udflugter til både Flensborg, Aabenraa, Als, Universe og meget mere. Det var egentlig meget hyggeligt, og vi havde det super sjovt.

Min moster, onkel, fætre og deres hund boede på en campingplads, der kun lå omkring en halv times kørsel fra sommerhuset. Vi brugte dermed også en del tid sammen med dem.

Familieferie i Marmaris

Det var også i sommers mine forældre, lillebror og jeg rejste ned til min storebror i Marmaris. Jeg fik en kæmpe overraskelse, da jeg pludselig fandt ud af, at jeg skulle med, dagen før vi skulle rejse derned.

Min storebror har været guide i mange år og det er altid hyggeligt, at besøge ham i de forskellige lande. Han ved nærmest alt om destinationerne og sørger altid for, at vi får en fantastisk ferie. Marmaris var utrolig smuk med naturen og de mange bjerge, der omkransede havet.

Forlovet juleaften

Juleaften fik jeg endnu en stor overraskelse sent på aftenen. Min familie og jeg skulle snart vende snuden hjem ad, men pludselig stod min kæreste midt i stuen med en buket blomster i hånden.

Efter at han nærmest var blevet overfaldet af de glade hunde, der tydeligvis havde savnet ham, gik han hen til mig og satte sig på knæ. Jeg var helt i chok og havde slet ikke set den komme.

Han friede til mig midt i stuen med både mine forældre, lillebror, farmor, moster, onkel, fætre og ja selvfølgelig også hundene, som tilskuere. Det var så sødt og smukt. Og ja, mit svar var selvfølgelig ja!

Tilbageblik på 2017 - Forlovet juleaften - www.rejsdiglykkelig.dk

Marleys udvikling fra hvalp til unghund

Mine forældre fik deres kongepuddel, Marley, den 23. november 2016. Det har været helt fantastisk at følge hans udvikling gennem 2017 fra hvalp til unghund.

Min kæreste og jeg er helt vilde med Marley og vi elsker at passe ham, så det gør vi ret ofte. Vi ser ham faktisk mange gange i løbet af en uge, for han er simpelthen ikke til at undvære.

Vi vil også gerne selv have en hund på et tidspunkt. Men jeg vil gerne vente lidt, indtil vi måske ikke skal rejse nær så meget længere. Indtil da er det skønt, at vi kan låne Marley lige så meget som vi vil.

De 7 mest læste indlæg i 2017

Jeg startede jo først bloggen den 10. juli 2017. Alligevel har det sidste halve år budt på intet mindre end 84 blogindlæg, hvilket jeg syntes er ret vildt! De mest læste indlæg på Rejs Dig Lykkelig er følgende:

1. 14 must see seværdigheder i Berlin
  2. Indendørs oplevelser i Herning
  3. 18 oversete seværdigheder i Berlin
  4. Hvor skal man bo på Gran Canaria? – Playa del Inglés
  5. Hvor skal man bo i New York?
  6. Oplevelser udenfor Alanya
  7. Road trip rute i det vestlige USA
Tak for et skønt år og godt nytår!
Nikita L. Christiansen

På Rejs Dig Lykkelig deler jeg ud af mine erfaringer, rejsetips og praktiske informationer fra mine mange rejser og oplevelser i udlandet, men også i Danmark.
Jeg har rejst i 40+ lande og har drevet rejsebloggen siden 2017. I 2021 gik jeg fuldtid på Rejs Dig Lykkelig, hvilket har gjort det til en af Danmarks største og mest succesfulde rejseblogs.