Tilbageblik på 2018 - Las Vegas - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018

Endnu et år er gået og det er dermed tid til et tilbageblik på 2018 og året der gik. Jeg syntes efterhånden, at tiden er begyndt at gå alt for hurtigt – og jeg kan slet ikke følge med længere.

Der har været ekstra meget fart på siden sommerferien. Vi har faktisk slet ikke været ude at rejse siden juli. Men det er egentligt også helt okay, for jeg føler virkelig at det lige har været sommer.

Om ikke så længe, drager vi afsted på en ny, spændende og længeventet rejse, som vi har glædet os rigtig meget til! Jeg må desværre nødt til at vente lidt endnu, før jeg kan fortælle jer om, hvor turen går hen næste gang.

Lad os tage et tilbageblik på 2018. Her kan du følge med i alt fra rejser til udlandet og ferier i Danmark til de mest populære indlæg i året der gik.

Storbyferie i London

Vi startede året ud med en forlænget weekendtur til London. Hverken min kæreste eller jeg havde været i London før, så vi glædede os helt vildt meget! Vi blev virkelig positivt overraskede over byen.

Det blev hurtigt klart for os, at det ikke var sidste gang vi besøgte den pulserende storby. Eftersom at London er en af verdens mest populære byer, havde vi selvfølgelig travlt med at se alle de verdensberømte seværdigheder.

Det var også umuligt, ikke at shoppe lidt. Priserne var nemlig skruet helt i bund pga. januarudsalg. Det var bare lidt ærgerligt, at vi kun havde håndbagage med. Vi havde nemlig næsten ikke noget plads i håndbagagen på hjemturen, øv.

Turen til London var en skøn start på året med store seværdigheder og lidt shopping. Det er lige de to ting, der for alvor kendetegner en vaskeægte storbyferie.

Tilbageblik på 2018 - Storbyferie i London - Rejsdiglykkelig.dk

London Eye- Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Tower of London - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Tower Bridge - Rejsdiglykkelig.dk

Krakow og Wroclaw med en tur forbi Berlin

Påskeferien blev brugt på et road trip til Polen med min kæreste, far og lillebror. Og ja, der var lidt mandehørm over turen, men det kunne have været meget værre!

Vi tog den hårde køretur fra Herning til Krakow i et stræk med korte pauser undervejs selvfølgelig. Vi brugte et par dage i Krakow og fik bl.a. set den smukke gamle bydel og kom på en følelsesladet rundtur i Auschwitz.

Herefter brugte vi en halv dag i Wroclaw, som havde den smukkeste gågade. Vi fik desværre ikke oplevet så meget andet i Wroclaw, så det må vi havde til gode til en anden god gang.

Dagen efter vendte vi kursen mod Danmark igen, men vi havde lige en overnatning i Berlin på halvejen. Her agerede jeg turguide for min far og lillebror, som ikke havde oplevet så meget af Berlin før.

Det var en skøn påskeferie og det var en fornøjelse med de billige priser i Polen. Det var selvfølgelig også fantastisk, at komme tilbage til Lasse og jeg’s elskede Berlin.

Brandenburger Tor - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Auswitch - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Hard Rock Cafe i Krakow- Rejsdiglykkelig.dk

Wroclaw - Rejsdiglykkelig.dk

Jesperhus med svigerfamilien

I starten af maj skulle vi på weekendophold i Jesperhus med Lasses familie. Det var en super hyggelig tur med masser af afslapning, lækker mad og lidt alkohol.

Vi brugte dagene på at besøge blomsterparken, svømme i badelandet, spille minigolf og tage på shoppingtur. Det er altid rart at komme lidt væk hjemmefra, og nu ser vi frem til endnu en tur til maj næste år!

Tilbageblik på 2018 - Jesperhus Blomsterpark - Rejsdiglykkelig.dk

Road trip i USA

Det er jo efterhånden nærmest blevet en tradition, at jeg tager til USA hvert år – og 2018 var bestemt ingen undtagelse! Lasse og jeg var først helt sikre på, at vi skulle til USA en uge før flyet lettede fra Billund til Los Angeles.

Det var lidt kaotisk, at planlægge et helt road trip til det store USA på rekordtid. Heldigvis havde jeg allerede været på halvdelen af turen to år tidligere, så det gjorde det betydeligt nemmere.

Det endte med at jeg overplanlagde vores tur, og det blev pludselig til utroligt mange kilometer på de amerikanske landeveje! Set fra den positive side, medvirkende det jo samtidig også til, at vi fik oplevet endnu mere.

Vi tilbragte 18 dage i USA’s vilde vesten og kom gennem intet mindre end 9 stater. Det var også en meget uheldig ferie, som bl.a. resulterede i ekstremt dyre flybilletter, et utal af uforudsete udgifter, en tordenstorm i Las Vegas og en flymotor der sprang i luften fredag den 13.

Vi overlevede heldigvis alle de uheld vi blev udsat for… Og det er da meget sjovt, at tænkte tilbage på bagefter. Vi elsker USA og alle de overraskelser landet giver os!

Walk of Fame - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Rocky Mountain National Park - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Monument Valley - Rejsdiglykkelig.dk

Tilbageblik på 2018 - Las Vegas - Rejsdiglykkelig.dk

Sommerhus nær Ulfborg

I efteråret tog vi på en 2-dages tur til Ulfborg, for at besøge Lasses far, kone og deres to hunde i et sommerhus de havde lejet. Sommerhuset lå i en lille by i nærheden af Ulfborg og vi fik brugt lidt tid ved havet.

Derudover brugte vi meget tid på, at spille spil med de andre og spise alt den gode mad, som de havde lavet både morgen, middag og aften! Det var en super hyggelig lille smuttur i familiens tegn.

Vesterhavet - Rejsdiglykkelig.dk

De 10 mest læste indlæg i 2018

Det er desværre ikke blevet til så mange blogindlæg i år, da jeg simpelthen har haft alt for travlt. Det er lidt ærgeligt, men der er til gengæld lavet mange indlæg, som er ekstra detaljerede i forhold til sidste år.

Jeg kan også trøste mig selv med, at der endelig er begyndt at komme mange flere besøgende og lidt indtjening på rejsebloggen. Det er kun blevet til 34 blogindlæg i 2018 – og det er uden tvivl noget, som jeg har tænkt mig at forbedre betydeligt næste år!

De 10 mest læste indlæg på Rejs Dig Lykkelig i 2018 er følgende:

1. 15 oplevelser i Nice
  2. 20 must see seværdigheder i Berlin
  3. Bydele i Paris: Beskrivelse af de 20 arrondissementer
  4. Hvor skal man bo i New York?
  5. Rejseguide til Istanbul
  6. Indendørs oplevelser i Herning
  7. Shopping i Alanya
  8. 16 oversete seværdigheder i Berlin
  9. Rejseguide til Berlin
  10. Rejseguide til Hamborg
Nikita L. Christiansen

På Rejs Dig Lykkelig deler jeg ud af mine erfaringer, rejsetips og praktiske informationer fra mine mange rejser og oplevelser i udlandet, men også i Danmark.
Jeg har rejst i 40+ lande og har drevet rejsebloggen siden 2017. I 2021 gik jeg fuldtid på Rejs Dig Lykkelig, hvilket har gjort det til en af Danmarks største og mest succesfulde rejseblogs.